Wanna read this blog post in another language?

söndag 18 november 2012

Helgen i bilder

Åh vilken händelserik helg vi har haft! Inga jättestora utflykter men många små och jättemånga nya intryck att sortera gör att jag är supertrött denna söndagkväll. Därför får ni en summering via bildtexter istället för en lång utläggning...
 
 Vi började lördagen med svensk julmarknad. Jätteroligt att få höra lite svenska! Dessutom anordnades marknaden av föreningen "Swea Arizona", som undertecknad blev vänligt inbjuden till att gå med i. Så nu ska det firas svenska högtider öken-style!
 
 I cafeét fanns en del gott och svenskt! Jag tog en lox sandwich :) som smakade himmelskt!
 Luciatåg blev det också, inte ett öga var torrt. Av mina två alltså. Nej men allvarligt var det jättebra, blandat med vuxna och barn som sjöng jättefint och luciatåg har alltid varit min jättesvaga punkt. Nästa år hoppas jag kunna vara med själv!
 Längst bak i tåget gick en vuxen man i stjärngossedräkt. "Titta mamma, den där långa gubben här en jättelång hatt" sa Jack, och det hade han ju rätt i.
 Det där med att köra SUV har otippade fördelar... som skötbord i ståhöjd i bakluckan :)
 Sedan spenderade vi eftermioddagen i en underbar second hand butik med barngrejer. Där fotades inget men en hel del saker fick följa med oss hem, som ett lektält i form av en brandbil för 10 dollar och en hel del annat.
 
Kvällen avslutades med plockmat och rödtjut i soffan framför "Så mycket bättre". Vi kan också!
 
 I förmiddags åkte vi till en mataffär i närheten som jag haft mycket hopp om, Wholefoods. Man kan gott säga att mina önskningar blev uppfyllda, hela affären var full av ekologisk fräsch och nyttig mat. Svenskt knäckebröd hittade vi också!


 Det börjar ju bli lite pinsamt men kolla in Ted i nya vagnen... igen.
 
 I eftermiddags tog vi bilen till en "picnic spot" i närheten, det visade sig vara värsta fina utsiktsplatsen... Phoenix är galet stort, det är svårt att förstå nere på gatunivå men när man kommer upp lite så får man perspektiv.


Han poserar ju så fint!
Haha finn ett fel! Många amerikaner kör i och för sig väldigt dåligt men någon måtta får det väl ändå vara på galenskaperna...


3 kommentarer:

  1. God morgon familjen Bergman, åh så många fina bilder. Det där med att träffa svenskar utomlands och hitta svenska varor är väl toppen ändå!!! Kramar mor-mor-svärmor.

    SvaraRadera
  2. Hej. Härligt med lite "svenskkänsla" för er. Jag gillar sista bilden inte för förarens skull utan en riktigt gammal VW buss. / farfar Lasse.

    SvaraRadera
  3. Nej, vi har inte tröttnat, som du befarade. Jättekul att läsa allt. Hälsade på din mor i söndags; hon saknar er mycket förstod jag. Tittade till er lilla stuga i Orrlöt också, den stod kvar som den skulle./May-Britt

    SvaraRadera