Wanna read this blog post in another language?

tisdag 13 november 2012

13e = otursdag!

Det märktes att det var den 13e idag även om det inte var fredag... En helvetes jävla skitdag om ni ursäktar språket! Hela förmiddagen spenderade jag med att försöka få den charmiga 3-åringen att göra nåt, "NEEEEJ det är trååååkigt" var svaret på precis allt. Förutom när lillebror skulle sövas, då minsann ville han leka högljutt PÅ mig. Suck. Efter att vi ätit lunch bestämde jag att vi skulle gå till en park, det finns en till inom gångavstånd som jag ville kolla in. Vi kollade posten på vägen ut men inget nytt hjul till dubbelvagnen idag heller.. jaja..

Precis när vi kommit fram till parken ska jag häva upp vagnen på en liten stig mot leksaken, KRASCH låter det då och hela handtaget lossnar! Den jäkla skitvagnen hade ett handtag av plast som helt enkelt sprack. Det enda turliga med det var äl att vi var framme i parken, annars vet jag inte hur vi hade gjort (det är ju gångavstånd för mej men knappast för den charmiga 3åringen som bergis skulle vägrat gå för att det är TRÅÅÅÅKIGT, är han 3 eller 13 liksom?)

Martin fick komma och hämta oss med bilen efter att vi lekt klart och vi åkte direkt till Target och köpte oss en ny, typ likadan, vagn fast med stålrör istället för plast.. Orkade inte ens fundera över vad vi skulle gjort annars, det är ju förskola imorgon och Martin har möte på morgonen vilket gjorde att han inte kunde lämna J. Den nya vagnen kostade 59 dollar, alltså typ 400 spänn. Kan inte sluta tänka på vilka idioter vi var som inte köpte en ny på en gång... Men men. Den nya verkar bra i allafall.

När vi kom hem så slog en tanke ner som en blixt i mig, jag bara visste att mina nycklar hit till lägenheten hade legat i ett fack på vagnens handtag och att de måste ha ramlat ur i tumultet när vagnen gick sönder. Tillbaka till parken och där låg nycklarna i allafall, precis där jag trodde. Lite vardagsdramatik idag alltså, man får för guds skull inte sluta känna att man lever!
 
(Det här är svaret på frågan varför man inte ska köpa en begagnad vagn på en loppis...)

1 kommentar:

  1. Jaha där ser man, den trettonde finns överallt om det vill sej illa. Vissa dagar är lite krångligare än andra, onsdagen blir bättre. Vilken tur att nycklarna låg kvar. Ha en bra onsdag. / farfar Lasse

    SvaraRadera