Wanna read this blog post in another language?

fredag 29 mars 2013

När det lider mot... påsk!


Förra påsken (som till och med låg lite senare, i början av april om jag inte minns fel) snöade det och Martin och Jack byggde en snögubbe ute på Solbacka. I år "firar" vi i nästan 30 graders värme. Påsken här i USA verkar mest vara en högtid i kyrkorna, idag långfredag (som här av någon anledning kallas Good Friday) är förskolan öppen som vanligt. Jag antar att det mesta som jag själv förknippar med påsk är gamla hedniska traditioner som snarare firar att våren är på intågande. Har inte sett skymten av en enda fjäder, och barnen får samla ägg i en Easter Basket istället för att leta pappersägg. Det är väl iofs kanske samma sak, godisätandet är huvudsaken. Farmor och farfar har skickat oss ett paket med påskägg som vi ska gömma imorgon, Jack är ju helt inne på det där med skattkartor så jag antar att det kommer bli någon form av skattjakt.



Det är verkligen vår ute nu, det blommar överallt och är jättefint. Konstigt att det kan blomma och vara grönt när det är så torrt, men det är ju bara att passa på och njuta. Det härligaste är nog att alla miljoner citrusträd blommar nu och sprider en ljuvlig doft över hela valleyn. Och lillprins bus har fått nya vårskor igen för han växer så det knakar om det.

 

Letade efter en bild på snögubben i arkivet men hittade ingen, snubblade istället på den här fina från påsklunchen 2006 på Solbacka. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess (och ett och annat frisörbesök för någon som sitter bredvid mig...)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar