Wanna read this blog post in another language?

måndag 18 mars 2013

En annan slags mammaledighet


Har hittat en ny morgonrutin som jag verkligen ska försöka hålla. När Martin och Jack har cyklat iväg till förskolan så packar jag ner Ted i vagnen och rullar bort till poolen. Där får han förmiddagslura medan jag simmar några varv och sedan slappar i en solstol. Det blir kanske inga långa stunder, men som mamma är man ju expert på att ta vara på tiden. Fyrtio minuters tystnad bara för mig själv och jag är mer utvilad än en efter en hel veckas solsemester förr i tiden. Idag överraskade lillpyret dessutom med att sova i över en timme så nu är jag dunderladdad inför dagens övriga utmaningar (som det där med att powerwalka nästan 8 km i nästan 30 graders värme... lite svettigt men ett angenämt besvär ändå). Måndagspepp med andra ord!

 
Det verkar finnas fina väderförutsättningar för att rutinen ska kunna bli en riktig rutin!

1 kommentar:

  1. Skönt ni har det med värmen. Här har det kommit 2 dm med nysnö och det snöar fortfarande kraftigt. -5 och blåst, inget skönt väder alltså. Ha det bra allihopa. /farfar Lasse.

    SvaraRadera