Wanna read this blog post in another language?

måndag 11 mars 2013

Kort uppdatering av läget

Här kommer en kort uppdatering av läget bara, har varken tid, ork eller lust att sitta några längre stunder vid datorn nu. Dels har Ted kommit på att om han skriker superhögt och gällt så får han precis vad han vill (vi gör vad som helst bara han slutar...) och just nu vill han, som oftast, ha total uppmärksamhet vilket gör att bloggen får lida lite. Dessutom vill man ju inte här hänga framför datorn hela dagarna när man har besök som man vill visa alla sina guldkorn för och umgås med.

Vi är i allafall någorlunda friska nu förutom att Martin har dragit på sig någon slags förkylning och känner sig lite hängig av den. Ted har två framtänder i överkäken som är på väg ut vilket också givetvis kan förklara en del av hans översociala och högljudda personlighet.

 
I fredags fick jag mitt livs första körlektion av Martin och jag tyckte att det gick ganska bra, vi körde runt lite på en stor parkering här i närheten och jag körde bara på trottoarkanten en enda gång. Vad läraren själv tyckte var väl lite svårt att uttyda men jag tror han tyckte att det gick ok i allafall. Som betalning fick han en hårklippning av mej (väldigt praktiskt det där med tjänster och gentjänster...) och den här gången vågade jag ta ut svängarna lite mer. Det var roligt att var och vartannat nummer i mellon som vi givetvis såg i lördags frontades av en snubbe med liknande frisyr men längre. Så nu jobbar vi på att få till det där riktiga Anton Ewald-fluffet, och medan håret växer så hinner jag ju köra många många gånger...

Igår hade vi en riktig date med lite shopping, middag och bio i ett rasande tempo medan kidsen var hemma med våra inneboende barnvakter (väldans praktiskt det också!) och idag blir det utflykt ut i bergen och öknen. So long compadres!

Tempe Marketplace by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar