Wanna read this blog post in another language?

lördag 16 mars 2013

Childrens Museum

För att göra något extra kul sista dagen på Spring Break-lovet så passade jag och Karolina (Matyldas mamma) på att ta ungarna till Childrens Museum i downtown Phoenix. Det var inte en idé som var unik för oss om man säger så, hela muséet var knökfullt med Spring Break-lediga barn och deras familjer. Det var lite hysteriskt i början och Jack blev ledsen när han gång på gång blev påsprungen av stora barn (De nästan slog mej mamma!... han är ju lite känslig min lilla duvunge) men efter lunch lugnande det ner sig en aning och barnen hade jättekul. Jag kommer definitivt åka dit med Jack igen en annan dag när det är lite lugnare där, det fanns flera avdelningar som han bara älskade.

Vi åkte spårvagnen dit och det var ju ett äventyr i sig, och efteråt gick vi till en liten park och åt glass. Jack är ju så säker i sin engelska så han förekom mig och beställde sin glass helt själv, det var bara att hala upp plånboken :) En fin fredag var det absolut, men igår kväll var jag så trött att jag somnade typ tio minuter in i den film som vi skulle se, och då var klockan inte ens nio.

Väntar på spårvagnen

Spännande att åka tåg!

Inne på muséet kunde man köra en gurk-bil

I ateljén fick man måla både på och inuti en stor rymdraket!

Man kunde cykla igenom en biltvätt
 
Lillebror fick också prova...

Glass och mys
 
Såklart kastades det lite sten också. Aldrig en utflykt utan stenkastning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar