Wanna read this blog post in another language?

fredag 18 januari 2013

Min honungspaj, mitt sockerbär

Här blandar vi högt och lågt, djupt och mindre djupt på ett ganska hisnande sätt. Jag tycker att det kan vara skönt att vila huvudet från de där allra största tankarna och tänka på något mindre... livsavgörande.

Därför: Idag kommer ett tips till er som har eller snart ska få barn eller kanske bara är torrisar själva och vill ha något mjukt och skönt. Har precis upptäckt Burts Bees produkter och hittills har de gjort underverk på mina små torrbollar (som verkar ha en helt annan hudtyp än jag själv). Ted hade plötsligt jättetorra ben och små prickar som kändes ännu torrare, eftersom jag inte är så hypokondrisk som resten av befokningen här så tänkte jag att jag provar med en bra kräm innan jag börjar oroa mig för annat. Köpte en dusch/schampoo-gel och en lotion på apoteket här och de har funkat magiskt. Schampoot var dessutom så snällt att det inte alls sved i ögonen, inte ens på Jack som kan vara lite känslig med det att tvätta håret (milt uttryckt!) Tror att Burts Bees är lite billigare här än hemma men de är definitivt värda att pröva, tror de kan göra underverk nu när ni har det så kallt. Här är luften också
väldigt torr (vi bor ju i öknen!) så det är lite samma sak. Produkterna är dessutom ekologiska och doftar svagt av honung, därav Tennander-referensen i rubriken (tidernas kanske bästa svensktoppshit, konkurrensen är ju inte jättehård men ändå!)

Här kan ni höra den låten...

Är dessutom barnsligt förtjust i hemmagjorda musikvideor där man tolkar texten bokstavligt, påminner om när jag var liten och vi brukade uppträda på landet med att mima och dansa till olika låtar. Då var det alltid väldigt bokstavligt, antar att vi var lite små för att kunna tolka texterna på något annat sätt (skrattar högt vid minnet av att två barndomsvänner fick bryta arm till Louise Hoffstens "Let the best man win"...)

Det var allt babbel jag har att bjuda på idag. Over and out.

Min honungspaj, mitt sockerbär. 
Stylingeffekten kommer på köpet med nya mysiga schampoot!



2 kommentarer:

  1. Tack Veronica, såå kul att höra Lasse Tennenader igen och denna fina gamla låt!

    Dessutom vill jag gärna pröva denna produkt då jag kommer i mars. Här i Sverige har vi just nu -14 grader och supertorr luft så denna kräm skulle vara utmärkt att smörja mina torra kinder och ben med!! Kramar till de torra barnen och min påhittiga dotter

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ögon och sååååå söt Ted är!
    Kram farmor!

    SvaraRadera