Wanna read this blog post in another language?

onsdag 30 januari 2013

9 inne, 9 ute

Har verkligen haft fullt upp och inte hunnit skriva något vettigt idag heller, den här engelskakursen jag tar på distans från Luleå Tekniska Universitet är verkligen skitsvår och knappt ens den har jag hunnit med idag eftersom Teddan bara har sovit halvtimmesvis. Har kunnat göra några övningar (det är grammatik nu och en massa översättningar från svenska till engelska) när han har varit vaken men för det mesta så vill han ha total uppmärksamhet så då blir det svårt att göra något konventartionskrävande. Upptäcker att jag inte alls har samma koll på grammatik som i skolan, dessutom är ju detta på en helt annan nivå och mitt engelska ordförråd är bra men inte jättebra så det där med översättningarna och få till dem helt rätt grammatiskt är en utmaning minst sagt.

 
Annars har ju den här skruttungen varit hos oss i 9 månader nu, alltså lika länge utanför som i magen, och jag tycker det är något speciellt med just det här månadsskiftet. Plötsligt blir han liksom stor, nu när vi är i parken nöjer han sig absolut inte i vagnen utan vill vara med i sandlådan och fingra på någon spade. Kan knappt tro något annat än att han alltid varit hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar