Wanna read this blog post in another language?

söndag 27 januari 2013

B-day

Igår var det min födelsedag och första gången någonsin (som jag kan minnas i allafall) som jag inte firade den hemma. Det märkligaste var nog vädret när jag slog upp ögonen igår. Vi har ju varit här i ca 3 ½ månad nu och hittills har vi haft regn kanske en eller två dagar högst, men absolut inget som liknar detta. Det fina är att eftersom det regnar så sällan så finns det inget riktigt avrinningssystem, inga gatubrunnar eller så. Så allt vatten bara ligger tills det torkar upp av solen. Annars hade jag en riktigt bra födelsedag, såklart lite trist att inte få fira tillsammans med sina nära och kära men ganska så slappt och skönt att inte ha gäster och allt fix som det ändå innebär (även om det självklart är ett kärt besvär).

En lite annorlunda utsikt än vad vi är vana vid...

Lite (?) blött på parkeringen.

Det har blivit en liten fin bäck utanför vårt hus! Jack undrade om det skulle komma några båtar eller sjörövarskepp på vattnet...

Vi åt lunch på restaurang, supergott var det.

Gillar att alla restauranger är snabba med att hala fram ritgrejer till barnen!

Sedan åkte vi till vinvaruhuset och fyllde upp förrådet och därefter till sportaffären där jag provade ut ett par nya skor till mina långpromenader bl a till och från förskolan. Tack kära svärföräldrar för dem!

Av världens bästa man fick jag presentkort på massage. 

Kvällen avslutades med lite plockmat och bubbelvin när småkottarna somnat. Bästa avslutningen på en födelsedag.

Måste avsluta med att visa en videosekvens på födelsedagkortet som Jack hade valt ut. Höll på att trilla ur sängen när jag tryckte på knappen första gången... ja titta själva så förstår ni!


Nu ska vi alldeles strax iväg på dockteater i en gammal kyrka. Känns som en passande söndagsutflykt när vädret fortfarande är ganska mulet och blött.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig födelsedag du fick med fina presenter, god mat och vilket fint sällskap!!

    SvaraRadera