Wanna read this blog post in another language?

onsdag 28 augusti 2013

Till Jack

Lilla älskade unge. Det känns som att det var igår som du låg skrynklig och varm i min famn, alldeles ny. Det känns som att det var alldeles nyss som din pappa och jag var på inskolningssamtal på Långåkerstorpet i Stureby där du skulle inleda din förskolekarriär. Det känns som vi precis kommit hit till Arizona och du har börjat på Child Study Lab, och fast du inte kan ett ord engelska så klarar du dig jättebra där. Du lär dig supersnabbt och efter bara ett par månader kan du föra långa resonemang och argumntera på ett språk som inte är ditt första.

Idag när jag lämnade av dig i ditt nya klassrum med din nya lärare så såg du så himla stor ut. Du har koll på läget och efter att jag visat dig var din lunch box skulle stå och var toaletten fanns så vinkade du bara glatt och sa att du skulle gå och leka.

Jag fick din pappa att lova mig att gå och spionera lite på dej under lunchen så att jag skulle få veta att allt var okej. Jag är helt övertygad om att du har underbart roligt där tillsammans med nya och gamla kompisar och tillsammans med din nya lärare och alla nya studenter. Jag vet mycket väl att jag är jättefånig som sitter här hemma och nästan räknar minuterna tills jag får åka och hämta hem dig igen och höra om allt du har gjort idag. Jag borde njuta av tystnaden nu när Ted sover men istället sitter jag här och längtar lite efter dig.

Så ologiskt är ett mammahjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar