Wanna read this blog post in another language?

tisdag 12 februari 2013

Vatten över huvudet?

Undrar vad jag egentligen tänkte på när jag skrev in mej på den där engelskakursen... Har ju läst en hel del kurser på 25 % förut och det har verkligen inte varit något problem att hinna med trots ett fullbokat liv i övrigt men detta är något helt annat. Har inte läst så många riktiga "pluggkurser" innan utan mer kurser där man förväntas analysera och fundera, då är 25% enkelt att hinna med eftersom man kan göra annat samtidigt som man funderar (det funkar t o m bättre om man har något för händer!) men den här kursen kräver verkligen att ag sitter med näsan i boken under 1,25 arbetsdag och den tiden är faktiskt himla svår att få till för mig. Vi får väl se hur det går, kanske är de andra momenten enklare (böckerna ser i allafall annorlunda ut), kanske klarar jag tentan ändå. Ska göra mitt bästa så får vi se helt enkelt.

En annan sak som kanske påverkar min studiemotivation är det där med sömnen. Jag känner många som precis har fått eller ska få bebis och jag vill inte vara den som sätter moln på himlen men sanningen är ju den att man sover sämsta möjliga under perioder när man har en bebis i huset. Nu är det nog ungefär ett år sedan som jag sov en hel natt (man sover ju inte skitbra de sista månaderna i graviditeten heller) och det börjar ta ut sin rätt. Då har vi ändå haft tur denna gången med en bebis som inte vaknar till ordentligt utan mest vill ha lite närhet eller nappen när han skriker till, men det är det där med sammanhängande sömn som är nyckeln till att inte känna sig som en zombie dagen efter.

Usch vilket gnälligt inlägg det här blev, för att väga upp det avslutar jag med en lista på saker som är himla bra just nu:

* Igår fick vi ett fint paket med kläder och presenter från farmor och farfar, tack snälla!


* Solen skiner igen och i helgen väntas 23 härliga sommargrader!

* Det är bara drygt 2½ vecka tills mamma och Caildo kommer hit, längtar!

* Vi mår bra.

* Jack stormtrivs på förskolan.

* Den här bloggen, som först och främst var till för att våra närmaste skulle kunna se vad vi höll på med här borta, läses nu av folk runt om hela jorden. jag fattar ju att det mesta är felklick, men att någon sitter i Kazakstan och läser det jag skriver skänker mej ändå lite glädje och skrivlust :) Blir också glad av tanken att jag har en riktig följare i form av Matyldas mormor i Polen, zabawa do lektury! (hehe hoppas inte att google translate lurar mig att skriva något helt annat än jag hade tänkt...)



1 kommentar:

  1. Hej Veronica!
    Jag håller tummarna för att tentan ska gå bra för dig. Det är tufft av dig att plugga engelska på så pass hög nivå med en liten kille som Ted hemma. Hoppas kläderna var bra till grabbarna ( vi har med oss mera när vi kommer till er ). Fungerade Jacks marsvin när det kom fram? Vi var ju tvugna att ta ur det ur kartongen för den tog så stor plats. Vi är så enormt glada för Jacks skull att han stortrivs på förskolan. Och för er alla att Renee och Casildo kommer snart. Ha det så gott och krama alla killar från mig, kram Kicki!

    SvaraRadera