Wanna read this blog post in another language?

söndag 3 februari 2013

Bildcocktail

Det händer ganska ofta att jag tar bilder som jag tänker att jag ska publicera i bloggen, men så blir det av olika anledningar inte av. En del bilder passar helt enkelt inte inte i det inlägg som jag just då har i huvudet, utan i ett annat, och så blir det andra inlägget aldrig skrivet och.. jaja.. ni hajar.

Dessutom slog det mig att jag inte riktigt vet hur mycket ni har fått se hur det ser ut här i Tempe där vi bor, ofta blir det ju så att man fotar en massa när man är på utflykt men inte så mycket hemmavid. Därför kommer idag en bildkavalkad, med blandade bilder. Hoppas det kan vara av intresse (ber om ursäkt i förväg om vissa kanske är mer intressanta än andra)!

En riktigt arizonsk solnedgång.


Vårt postrum, gillar att det finns stora skåp längst ner där brevbäraren kan lägga större paket och sedan lägger han bara nyckeln till skåpet i vårt postfack!

En av de parker vi brukar gå till på hemmadagarna. 

Fick lära mig något nytt om jättekaktusarna...

...nämligen att det är vanligt att småfåglar bor i dem när de blivit lite gamla och torra.

Martin uppe på campus en fin dag i julas när vi åt lunch ihop.

A-mountain, ASUs maskotberg.

En pelikan i Tempe Beach Park

Visdomsord från samma ställe

Vackra vackra Arizona. Här på vägen hem från Tucson.

Kan inte fatta att jag har en unge som är såhär stor nu, och kan klättra i träd. 
Känns som att han lärde sig gå i förrgår.

Ännu konstigare är det att lillknyttet plötsligt blivit en lekkamrat.

Töntigt att fota TVn, men det kändes ändå lite mäktigt att se Obamas andra inaguration live på CNN.

Roligt!

Lagade den första rätten i min nya kokbok, succe! Det är fiskfilé panerad med nachoschips och pistagenötter och en massa härliga kryddor.

Överallt, och då menar jag i varenda trädgård, står citrusträden och dignar av frukt. Ser definitivt fram emot blomningen i vår!

En helt vanlig gata i området där vi bor. Vet faktiskt inte riktigt varför jag tog den här.

Mitt senaste fynd; en skötväska från Skip Hop för ca 200 kronor. Det är BILLIGT!

Älskar mönstret och färgerna.

Idag är det ju Super Bowl och i eftermiddag är vi medbjudna på ett riktigt Super Bowl Party. Ska bli riktigt spännande, det känns ju lite som att amerikansk fotboll och framförallt Super Bowl är en av de största händelserna här, ser fram emot att fira den här dagen tillsammans med ett gäng tvättäkta amerikaner. So long folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar