Wanna read this blog post in another language?

torsdag 14 februari 2013

Happy Valentine!


Vi firar inte alla hjärtans dag så mycket, till skillnad från resten av det här landet. Har tillbringat förmiddagen idag på Phoenix Zoo tillsammans med ett par grannar och nu i eftermiddag blir det en sväng till biblioteket för att förhoppningsvis hitta nya haj-böcker.

Igår var vi på MVD (typ motsvarande vägverket) och hämtade ut varsitt häfte med all den teori man behöver kunna för att ta körkort här. Martin måste ju fixa ett amerikanskt körkort eftersom det svenska inte riktigt duger här och jag skulle verkligen behöva lära mig att köra bil. Man måste klara teorin för att få "learners permit" men när man väl gjort teorin får man köra upp när som helst. Att ta körkort här är inte på långa vägar lika omständigt (och framförallt dyrt) som i Sverige men det är ju lite läskigt också att det går så enkelt. Jag tänker i allafall bli riktigt säker bakom ratten innan jag gör mitt "road test". Jag hoppas sedan att det går lite enklare att ta svenskt körkort när vi kommer tillbaka...

Har för tillfället bytt ut engelskaböckerna mot den här "tegelstenen" till teoribok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar