Wanna read this blog post in another language?

fredag 22 februari 2013

Halvvägs!

Det är ju lite av ett hån mot alla som har tagit eller försöker ta körkort i Sverige men efter en och en halv veckas halvhjärtat plugg så klarade jag idag teoritestet och fick mitt instruction permit. Martin tog både teoriprovet och körprovet och klarade båda, så nu har han ett fint amerikanskt körkort i plånboken. Trots att själva provet kanske känns banalt jämfört med det svenska så tänker jag i allafall vara glad och stolt över att jag klarade det. Frågorna var ändå ganska långa och självklart på engelska och jag hade faktiskt inte ett enda fel och behövde inte ens svara på alla frågor, medan Martin faktiskt klarade sig precis med 24 rätt av 30. Sjukt att min totala avsaknad av körerfarenhet kunde vara till min fördel framför Martins tretton år med körkort, men tydligen kom man längre med att bara plugga på det som stod i boken och inte tänka för mycket själv...

Jaja, en fin start på en solig fredag i allafall :)

Ja ni fattar ju såklart att nyckelpigorna inte hör hemma där egentligen, men det kändes olustigt att posta en oredigerad bild även om eftersom jag gärna vill visa er kortet så blev det denna lösningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar