Wanna read this blog post in another language?

onsdag 19 december 2012

What doesn´t kill you...

Eller nåt sånt. Känner mej dock inte särskilt stark just nu, efter en vecka i flunsans tecken är jag tröttare och mer medtagen än jag någonsin kan komma ihåg att jag varit efter att ha varit sjuk. Men nu är jag och ungarna någorlunda på benen (nja Ted ligger väl fortfarande mest och sprattlar på golvet) men stackars Martin ligger däckad av en dunderförkylning. Har sällan känns mej så jäkla hjälplös, att försöka få ruljansen med barn och hem att flyta medan man sover skruttigt p g a febriga barn och man helst av allt skulle vilja bädda ner sig i soffan och vakna när man känner sig pigg igen. Dessutom har jag tappat all form av matlust vilket gör att man känner sig ännu mer matt och trött. Suck.

I sådana här stunder förbannar jag beslutet att åka hit, hur sjutton ska man kunna klara sig utan sitt underbara hjälpsamma nätverk? Hur gör folk som bor långt ifrån familjen i sådana här lägen?

Känns dessutom helt bedrövligt att bli sjuk precis innan jul, har inte hunnit fixa en enda julklapp och här hemma är det så omysigt som det kan bli. Utanför fönstret är det förvisso sol idag men nu har det blivit vinter och kyligt även här, skulle behöva fylla på både min egen och ungarnas garderober med lite vintergrejer. I Vegas är det ju vinter på riktigt såhär års!

Idag blev det ett jäkla gnäll-inlägg, ber om ursäkt för det. Men kan inte låta bli att längta hem till allt och alla dagar som den här, även om det är kallt och mörkt så är det lite mer lättarbetat om man säger så. Det är inte en mil till närmsta klätterställning och det går att ta sig till ett köpcentrum utan bil...
 
När Ted var som sjukast kunde han  plötsligt somna i matstolen... Inte likt honom om man säger så!
 


1 kommentar:

  1. Kära Veronica!
    Jag blev helt mållös efter att ha läst detta. Det är svårt att sitta här och veta att man inte kan hjälpa er. Jag hoppas innerligt att ni blir friska och starka snart så ni kommer iväg på er julresa. Försök att ha tålamod och stötta varandra i det jobbiga just nu. Men jag förstår att det blir besvärligt när ni inte kan handla det ni måste ha. I år blir er jul annorlunda men tänk på alla jular ni/vi har framför er i livet. Var rädda om varandra och krya på er nu allesammans, pussa och krama alla killarna från mig, styrkekram från Kicki!

    SvaraRadera