Wanna read this blog post in another language?

torsdag 16 maj 2013

Bryt ihop och kom igen

Gjorde första försöket till att köra upp igår. Det gick inte jättebra om man säger så. Uppkörningen gick till så att jag skulle börja med att fickparkera åt vänster i en ruta, och jag fick bara backa och köra fram en gång. Inget sicksackande in alltså men tre chanser fick jag. Första försöket blev ganska bra tyckte jag själ , bilen stod rakt och snyggt, men det blev ett par dm för långt ut från kanten. Sedan gick det bara sämre och sämre, antar att jag blev lite för nervös. Det tråkigaste var väl att eftersom jag missade på fickparkeringen så avbröts alltihop och jag fick inte ens fortsätta köra. Hade önskat att de kunde gjort en samlad bedömning av alla moment istället för att döma ut mig helt efter bara fickparkeringen, det känns ju inte som ett jättebra mått på hur säker och bra bilförare man är om man säger så. Kommer ju aldrig inträffa i verkliga livet att man bara måste fickparkera åt vänster på bara två manövrar...

Jag är däremot inte världsbäst på att misslyckas med saker, blir alltid jättebesviken och förbannad på mig själv. Har ju alltid varit något av en "duktig flicka" och därför var det kanske till och med lite bra för mig att se att hela världen inte går under av en misslyckad uppkörning. Bryt ihop och kom igen sa Martin. Det kostar ju bara 10 dollar och jag har tre försök på mig så nu är det bara att öva järnet i helgen och försöka igen nästa vecka. Drop in är det också så det är bara att åka dit. Kommer ju bli världsbäst på att fickparkera i alla fall och det är ju alltid nåt.


 
Två gullungar har jag i allafall att vara stolt över. Svårt att känna sig helt misslyckad då, och tur är väl det!

1 kommentar:

  1. Det går bättre nästa gång, jag håller tummarna.
    Jaa du/ni har verkligen två gullungar.
    Kram Kicki

    SvaraRadera