Wanna read this blog post in another language?

tisdag 14 maj 2013

Back on track!

Vi har haft ett par jättefina och fullspäckade veckor tillsammans med barnens farföräldrar, därför har bloggen och jag fått vila lite från varandra. Vi har bland annat hunnit med ökenutflykt, grymmaste förskole-avslutningen, nagelfix för morsorna, storslagna vyer i Grand Canyon, födelsedagsfirande på riktigt för två och i förväg för en tredje samt morsdags-fika vid poolen. Och så självklart en massa annat.

Självklart är det världens mysigaste att få besök här borta, men det blir ju lite lördag hela veckan och trots att det är tråkigt att vara själva igen så är det ändå lite skönt att det är vardag igen. Jag blir ofta lite knäpp av att vara ledig för länge, blir alltid lite förvirrad och undrar vart livet är på väg och så. Och särskilt nu när livet är så konstigt och man varken vet vart man bor längre eller vad framtiden kommer att innebära så är sådana funderingar lite extra jobbiga att ha i skallen. Därför välkomnar jag nu vardagslunken med öppna armar! Lite extra just nu för att vardagsbestyren håller tankarna på hur härligt det är i Sverige nu på våren på avstånd och låter mig slippa påminnas om att jag faktiskt längtar hem lite.

Längtar efter gläntor fulla av vitsippor och efter ljumma vårvindar som inte steker mig levande (nu börjar sommaren komma så smått här borta med temperaturer som sticker över 100 F /37,7 C varenda eftermiddag). Men biljetterna hem i sommar är bokade och den 6 juli åker vi härifrån och på morgonen den 9 juli kommer vi efter två nätter i NY City till ett förhoppningsvis sommarvackert Stockholm. Och regnar det under hela månaden vi är hemma så gör det inget heller, det är ju skillnaden mot att vara här borta som räknas. Det är ju inte för vädrets skull vi kommer hem, det är ju för att få träffa alla människor vi längtat efter under de 7 månader (idag faktiskt!) som vi varit borta. Fint väder kommer vi ju garanterat att få under det kommande året här i allafall...

Nej nu får det vara slutsvamlat för idag, har ju lite vardagsbestyr att ta tag i. Eller rättare sagt två små bestyr som behöver lite coaching i hur man leker i samma rum utan att wrestla ner varandra (det större bestyret) eller klösa av huden från varandra (det lite mindre bestyret). Må gott.

Minsta trollet och jag i Grand Canyon. Kallt men obeskrivligt vackert var det!
 

1 kommentar:

  1. Hej Veronica!
    Visst hade vi härliga upplevelser tillsammans. Underbara vyer har vi sett och mycket hann vi med. Det bästa var nog att träffa pojkarna igen.
    Att få lära känna Ted och att se vad fantastiskt Jack har lärt sig mycket engelska.
    Ni har såååå goa killar tycker vi.
    Men visst är det skönt att vara hemma igen. Tyvärr fick jag ett bakslag med magen igen. Började igår middag och höll på resten av dagen. Så jag har varit hemma idag men jobbar igen imorgon.
    Tack för allt när vi var hos er, kram Kicki!

    SvaraRadera