Wanna read this blog post in another language?

torsdag 6 juni 2013

Sverige Sverige älskade land



















Brukar inte fira nationaldagen något vidare längre, när jag var liten klädde mormor mig i mammas gamla daladräkt och tog med mig till kungsan för att vinka till kungen, men nuförtiden har det mest varit en extra ledig dag. Eller vad jag kan komma ihåg såhar väl 6 juni varit på en helg senaste åren som jag har jobbat så man har fått en extra dag ledigt att ta ut när man vill (fast helst på klämdagen i kristi flygare, haha så fri är man i förskolans värld...)

I allafall. Nu är det ju så att jag har lite hemlängtan för att det har visat sig att Sverige är som finast när Phoenix är som jobbigast att vara i, och över 40 grader på eftermiddagarna är inte härligt på något sätt. Så därför firar jag på mitt eget sätt, med lite tröstshopping.

Skulle helst vilja ha köpt något sånt här: fint hus

men fick nöja mej med detta :




och lite annat. Gillar shoppingen i det häringa landet i allafall. Och förresten är det ändå lite coolt att vi är i den typ varmaste storstaden i hela världen just nu.

Vågen för det!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar