Wanna read this blog post in another language?

måndag 13 januari 2014

Soft söndag och bortsprunget inlägg

Fick lite tid över i eftermiddags (hallå, var inte bara det ett mirakel?) och skrev ett fantastiskt bra och roligt inlägg om vår söndagsutflykt igår. Tyvärr försvann hela inlägget spårlöst någonstans ut i cyperspace och därmed försvann också min skrivlust. Kan inte återge det hela utan att bli förbannad över att det aldrig kan bli lika bra som jag skrev första gången så nu får ni nöja er med några bilder istället.

Nästan helt ensamma var vi vid Saguaro Lake

Så mycket sand, vet inte var jag ska börja... :)

Det händer definitivt något med våra ungar när vi kommer ut i naturen, de bara är, leker och njuter lika mycket som vi gör.

Vill så gärna göra som pappa!

Vackert!

Ja, ni ser rätt. De håller varandra i handen på egen initiativ. Naturen har som sagt en bra och fridfull inverkan!


Den här lilla grodan snubblade till när han skulle doppa fötterna och doppade sig ofrivilligt i det uppskattningsvis 15-gradiga vattnet så utflykten tog slut ganska snabbt och vi åkte hem och ät pizza i soffan och kollade på Golden Globe. Soft söndag!


Efter veckor av julledighet och finbesök från Sverige så börjar vardagen så smått återkomma och på fredag startar förskolan igen efter att ha varit stängd i 5(!) veckor! Det skulle se ut i hemma Sverige... vi som knappt kan ha stängt en planeringsdag per termin utan att det börjar surras och suckas för att inte tala om alla gånger som våra personalmöten blivit lidande av att vissa inte kan hämta sina barn i tid. Skicka alla på kurs hit! Nej jag skojar bara, jag vet ju att det är annorlunda och det här ska verkligen inte bli ett debattinlägg igen. Om jag däremot får lite mer tid över och lite mer skrivlust samtidigt (dubbelmirakel med andra ord!) så ska jag berätta något spännande. Håll tummarna med mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar