Wanna read this blog post in another language?

fredag 24 januari 2014

Att resa, utombords och inombords

Jag vet att den här stackars bloggen blivit lite styvmoderligt behandlad på sistone, och det har sina orsaker. Dels börjar det sina på nya, spännande upplevelser-fronten och dels är det annat som tar upp mina tankar just nu.

I övermorgon fyller jag 30 och för att fira det ska jag göra det jag gillar allra bäst, hänga med min fina familj och bara njuta av sol och bad. Vi åker ner på blixtvisit till Playa del Carmen i Mexico och dit kommer också min mamma och hennes fästman. Under drygt 4 dagar ska vi bara njuta och umgås i vacker karibisk miljö och åh vad himla härligt det ska bli.

Vad gäller 30 årskris så tror jag att jag är ganska förskonad, har ju redan hunnit med det där med att hitta rätt, stanna upp och den biologiska klockan tickar inte lika högt längre (eller så blir den överröstad av mina två små underbara gaphalsar...) och oavsett vilket känner jag mig ganska nöjd. Det där med vad man ska bli när man blir stor funderar jag fortfarande på ibland (okej, ganska ofta...) men jag är också ganska överens med tanken på att det där kommer att lösa sig så småningom. 

Jag har också hoppat på ett tåg som jag hoppas och tror ska leda mig till nya, spännande platser inuti mig. Tillsammans med en föräldracoach och vän ska jag nu under våren ta i tu med mina egna issues (ursäkta svengelskan men jag hittar inget bättre ord, engelskan är ett så rikt språk ibland!) och på så sätt bättre kunna leva som jag lär och skapa en ännu bättre relation till mina barn. Jag börjar med mig själv och jag hoppas så innerligt att jag kan få chansen att hjälpa fler så småningom. Så tacksam för alla dessa fantastiska människor som jag lärt känna här och hur det har förändrat mig till det bättre. Hur det går med föräldracoachningen kommer ni så småningom kunna läsa i min andra blogg.

Nu måste det packas och fixas för imorgon bitti sticker vi. Mot varm sand och margaritas, och därifrån mot ett nytt decennium i mitt liv som kommer ta mig till platser jag hittills bara kunnat drömma om. 

Kram till er som orkat läsa såhär långt!

               Finaste födelsedagstårtan... Får nöja mej med the real deal istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar