Wanna read this blog post in another language?

torsdag 4 juli 2013

Åka hem eller åka bort?

Det är en mycket konstig känsla att packa resväskorna för att åka och hälsa på hemma. Vad ska man ta med sig och vad kan man lämna? Vi ska ändå vara borta en hel månad. Eller hemma, beroende på hur man ser på det. Det är egentligen först nu som jag inser att jag känner mej mer hemma här än vad jag hade trott. Det är ju ändå har vi har vår bas, och det är här vi har alla de saker vi behöver just nu.

Hoppas att den känslan kan komma tillbaka när det är dags att åka tillbaka hit i augusti, så att ledsnaden över att lämna Sverige kan drygas ut lite av känslan att det är ganska skönt att återvända hem igen. Till sin bas-station. Jag är riktigt usel på avsked och kan redan nu, innan vi ens kommit iväg, känna lite ångest över att det kommer bli jobbigt att säga hejdå till allt och alla igen. Snacka om att ta ut saker i förväg...

Nu något helt annat. Idag är det 4th of July och Amerikas självständighetsdag. Vi tar en paus från allt resfix och packande och åker på barbecue hos ett par kompisar från förskolan. Jag hade sett framför mig någon slags parad, men jag tror att det är alldeles för varmt här i Phoenix-området. Alla offentliga firanden äger rum på kvällen, och det kanske inte är så konstigt med tanke på temperaturen på dagarna här. De obligatoriska fyrverkerierna får vi njuta av från TV-soffan eftersom våra små är mer morgon- än kvällsmänniskor.

 
 
Nu är det mindre än två dagar kvar till vi åker, och mindre än fem tills vi kommer fram. Desto fler anledningar att fira idag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar